Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

6/2/08

Πολιτείας ευδαιμονία

Πολεμιστή με γέννησε η μοίρα,
σε κάποιο χάρτη ταμένο να θαφτώ.
Μου έδωσε όνομα έθνος και θρησκεία
και λίγο χώμα στην τσέπη να βαστώ.

Περήφανο με προσφώνησε στρατιώτη
για κάποιο μέλλον που ποτέ δε θα το δω.
Είμαι στο σκάκι της ακόμα ένα πιόνι,
βασίλισσα με τάζει, αν δε χαθώ.

Με σιδερένιους χαλκάδες η ιστορία
και άσπρο μάρμαρο, τόσο φωτεινό,
την δόξα μας αιώνια βαστάει
στεφανωμένη στων μνημάτων το σταυρό.

Γέμισαν όμορφα λόγια τα βυτία
με την ζωή σου σου ζητάν να τα φυλάς.
Χρειάζεται η πολιτεία ευδαιμονία
και ήρωας θα γίνεις αν προσκυνάς.

Τα χρήματα δεν φέρνουν ευτυχία
δυστυχισμένος όποιος τά΄χει, να τον πονάς.
Είσαι ο έρμος μια ηθική αξία
κι είναι τιμή σου, δεν σου πρέπει να μιλάς.

Με τέτοια λόγια τα μάτια σου σφαλίζουν
το στόμα σου σφραγίζουν με τιμές,
πολίτης συ, φιλήσυχος, σε χρίζουν
εχθρό στον κάθε που ζητάει ταραχές.

Κι αν με τα λόγια τούτα δε σε πείσουν
στις λόγχες θα σε ρίξουνε μπροστά,
αδέλφια στην καρδιά να σε τρυπήσουν
πριν γίνεις στη πολιτεία συμφορά.

36 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχος όπως πάντα Νικόλα μου!!!
Καλημέρα ..με χαμόγελο!

L.N.E

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Καλημέρα καλή μου! :))

Penthesileia είπε...

Καλημέρα Νικόλαε.
Κρίμα που δεν μπόρεσες να είσαι σε μια βραδιά γεμάτη χαμόγελα και συγκίνηση.
Να περνάς καλά :)

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Κι εγώ το ήθελα πολύ! Μακάρι να παρουσιαστεί κάποτε η ευκαιρία!
Την καλημέρα μου!

Roadartist είπε...

Καλησπέρα!
Κ-α-τ-α-π-λ-η-κ-τ-ι-κ-ό!
Με αρκετά νοήματα..
"λίγο χώμα στην τσέπη να βαστώ"
"για κάποιο μέλλον που ποτέ δε θα το δω"
"Τα χρήματα δεν φέρνουν ευτυχία"
...υπέροχο.. :))

Μαργαρίτα είπε...

Πόση δύναμη τελικά
μπορει να έχει ένα
ποίημα...!!!
Η πιο μεγάλη αλήθεια..!!
Καυτηριάζει τόσο έντεχνα
κοινωνικά ζητήματα...
που αφορούν όλους...
και βλέπουμε πλέον κι εμείς
τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός
π ο ι η τ η !!!
Πολύ όμορφο αλήθεια*

Ανώνυμος είπε...

Πολεμιστές για το μέλλον που νομίζω φίλε μου το βλέπουμε στα μάτια των ανθρώπων γύρω μας... Αν μάθουμε ετούτους να αγαπάμε βιωματικά το μέλλον μας γνωρίζουμε οντολογικά...
Καλό απόγευμα!!!

giota persis είπε...

Καλησπερα Νικολα Γεματη αληθειες η γραφη σου σημερα

Δημήτρης είπε...

"Είσαι ο έρμος μια ηθική αξία
κι είναι τιμή σου, δεν σου πρέπει να μιλάς."

Σιώπησε.. έχεις πολλά ήδη:)))

Νίκο, την καλησπέρα μου

Στρατος "exoaptonkyklo" Ραπτοπουλος είπε...

Τα μυρμηγκακια της ψυχης..


Κλωτσας απελπισμενος το χωμα
και τα μυρμηγκια βλεπουν τις σκονες πυροτεχνηματα.
Εδωσες το συνθημα και το παρτυ αρχιζει.
Σκανε στα γελια και χοροπηδανε με την αδυναμια σου ν αυτοπροσδιοριστεις στη ζωη.
Απειλωντας θεους και δαιμονες φτυνεις προς πασα κατευθυνση
κι εκεινα αντι να προσευχονται μη βρεθουν κατω απ το μενος σου,
αναβουν φωτιες γυρω σου και σε περικυκλωνουν.
Καταστρωνουν τα δικα τους πολυμηχανα σχεδια κι εσυ εν τη αγνοια σου απορεις και τα βαζεις μαζι τους.
Απελπισμενε νεοελληνα δεν ειναι ιωση αυτο που σε κρατα στον καναπε,
ειναι επιδημια.
Ειναι η δικη σου μικροτητα που γελοιοποιειται μεσα σου.Κι η φυση που τοσο αψηφισες σ εκδικειται στελνοντας στρατους μυρμηγκιων σε καθε σου βημα να μη σ αφησει σε ησυχια ουτε στιγμη.
Τυψεις, ερωτηματα, ενοχες, αμφιβολιες,
τα κουβαλουν στις πλατες τους τα μυρμηγκακια της ψυχης,
μεχρι να τ αποθεσουν ως προσφορα στον καναπε της αποχαυνωσης σου.
Κι ολα σου φταινε τοτε...

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Roadartist χαίρομαι που ένιωσες το ποίημα... σε ευχαριστώ γι αυτό! Να είσαι καλά! :))

Μαργαρίτα δεν τον βλέπεις μέσα από τα δικά μου μάτια μα μέσα από τα δικά σου... Απλά συμπίπτουν οι ματιές μας, γιατί ζούμε στον ίδιο κόσμο, στον ίδιο χρόνο... Σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου! Μια καλή νύχτα να έχεις!

Ονίσιμε, ουσιώδες αυτό που είπες. Να αγαπάμε βιωματικά, άρα κι εμάς μαζί όσο τους άλλους, κι αυτή είναι η καλύτερη πυξίδα. Δεν χάνεσαι... Καλό σου βράδυ!

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Σε ευχαριστώ Γιώτα μου για τον τρόπο που το διάβασες.

Δημήτρη μου, τα λόγια αυτά όπως διαπιστώνεις και στον επόμενο στίχο, είναι ειρωνικά μάλλον. Ρόλος που ζητάει η άρχουσα τάξη από τους πολίτες, να είναι πρόβατα... Την καλησπέρα μου!

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

exoaptonkyklo μου αρέσει η εικόνα σου, αλλά από την ανάποδη. Τα μυρμήγκια είμαστε εμείς, μικρά, μα όλοι μαζί γίγαντας.... Κι αυτοί είναι σκιές φόβων που κρύβονται πίσω από την άγνοια και την διχόνοια. Το να αλλάξει αυτή η κοινωνία, θα γίνει πρώτα από όλα αλλάζοντας τον εαυτό μας. Πίστεψέ με, η οργή αποπροσανατολίζει... Αυτό που χρειαζόμαστε είναι διαφορετικοί άνθρωποι, ανθρωποκεντρική παιδεία, γνώση, αντίδραση. Καθένας από μας έχει την ευθύνη των πράξεών του. Κι αυτή πηγάζει από μία φωνή που λέγεται συνείδηση. Η συνείδηση όμως, για να αναπνεύσει, να λειτουργήσει, προϋποθέτει να μάθουμε να γνωρίζουμε και να αγαπάμε τον εαυτό μας, και μέσα από αυτή την αγάπη όλους τους ανθρώπους. Τόσο, που στο τέλος το Εγώ δεν υπάρχει. Ανεξάρτητα από την έκβαση στην Ινδία, το μεγαλείο του Γκάντι, παραμένει φωτεινό. Το "άσβεστο"μίσος Ελλήνων και Τούρκων, αποτελεί παράδειγμα πλάνης. Ποτέ οι άνθρωποι δεν είχανε τίποτα να χωρίσουν...Όλα αυτά είναι παιχνίδια της άρχουσας τάξης, να διαιρούν και να μοιράζουνε... Είναι λάθος όμως και να μιλάει κανείς με υψωμένη ασπίδα για Ειρήνη... Εκθέτεις τον εαυτό σου, για να σε ακούσουν, να χαμηλώσουν κι εκείνοι τα "όπλα". Δεν μιλάω για παράδοση, ανοχή, εθελοτυφλία... ίσα ίσα.... Μιλάω για κριτικό νου και καθαρή καρδιά.Καμιά σπασμωδική κίνηση δεν αρκεί, η ανατροπή φέρνει νέες ανακατατάξεις κι ανατροπή πάλι. Οι γνήσιες αλλαγές έχουνε ρίζες, κορμό, φύλλα... Έχουνε συνειδητοποιημένες αλήθειες. Μιλάω λοιπόν πάλι για παιδεία. Καθημερινή, διαρκής παιδεία... μιλάω για βιωματικά γεννημένες ιδέες, για ένα κοίταγμα λίγο ψηλότερα από τα Εγώ... Οι ιδέες και η συνείδηση, έχουνε περισσότερη δύναμη από ότι πιστεύουνε πολλοί.
Καλή σου νύχτα.

carruaje είπε...

Καλησπέρα Νίκο
Όμορφο ποίημα στρατευμένο σε μια υπόθεση που δυστυχώς δεν συγκινεί πια τόσο πολύ. Ή τουλάχιστον δεν φαίνεται να συγκινεί.

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Μάρκο, στρατευμένο είναι κάτι που γεννιέται με σκοπιμότητα. Το συγκεκριμένο γεννήθηκε αρκετά αυθόρμητα, όπως γεννιέται κι ένα ερωτικό ποίημα... Προσωπικά πιστεύω πως το αληθινό, πάντα έχει θέση ανάμεσά μας. Από όποια γωνία κι αν το κοιτάζει κανείς...
Την καληνύχτα μου!

M-meggie είπε...

Την καλησπέρα μου.
Το ποιήμα βεβαίως το διάβασα αλλά και το λίγο πιο πάνω δικός σου σχόλιο είναι επίσης ξεχωριστό, μεστό από νόημα.
Σε διαβάζω και νιώθω ανακούφιση.

Γωγώ Πακτίτη είπε...

τι να πω...
είναι υπέροχο...

φιλιά Νίκο...:)

Ανώνυμος είπε...

Για μια ακόμη φορά υποκλίνομαι...
Καλό βράδυ

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Νοτα είναι πάντα όμορφο το μοίρασμα να βρίσκει κοινωνούς, χαίρομαι που νιώθεις έτσι...
Την καλημέρα μου!

Γωγώ μια καλή μέρα σου εύχομαι... :)) Το πέρασμά σου είναι για μένα πάντα χαρά!

Καλή μέρα να έχεις Νεφέλη! Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! :))

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Τα χρήματα δεν φέρνουν ευτυχία
δυστυχισμένος όποιος τά΄χει, να τον πονάς.
Είσαι ο έρμος μια ηθική αξία
κι είναι τιμή σου, δεν σου πρέπει να μιλάς.

Εξαιρετικός ο "λόγος" σου καλέ μου.
Με λογισμο ,με στοχασμό, κι όνειρο γραμένος, καταθέτει τολμηρά-
- γιατί χρείαζεται τόλμη η αρετή-
την στάση ζωής σου.
Με την αγάπη μου πάντα

kalynama είπε...

Τόσο δυνατό ποιήμα..
οι λέξεις του.. οι στίχοι του.. μαχαίρι σε όποια ανοιχτή πληγή...

πραγματικά υπέροχο

Καλό σου βράδυ... :-))

rain είπε...

Θα σταθώ κυρίως στην τελευταία στροφή που χαρακτηρίζει την ιστορία των ανθρώπων από καταβολής κόσμου. Πολύ όμορφο και γεμάτο ουσία και νόημα. Καλησπέρα σου

carruaje είπε...

Καλησπέρα Νίκο
Εγώ θεωρώ ότι στρατευμένο είναι ένα έργο όχι μόνο όταν ξεκινάει από σκοπιμότητα αλλά και όταν εκφράζει την ανάγκη του καλλιτέχνη για ένα κόσμο διαφορετικό.
Με την έννοια αυτή και ο Ρίτσος και ο Βάρναλης έγραψαν τέτοια ποίηση. Η στρατευμένη ποίηση μπορεί να είναι αυθόρμητη γιατί πηγάζει από την ψυχή του δημιουργού της.
Και βέβαια υπάρχουν και καλά και κακά τέτοια έργα όπως παντού.

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Λυγερή μου, η παρουσία σου είναι πάντα φώτισμα για τις σελίδες μου... :)) Καλή νύχτα να έχεις,! :))

kalynama το ένιωσες, κι αυτό είναι δώρο για μένα. Σε ευχαριστώ! Καλό βράδυ να έχεις!

rain να είσαι πάντα καλά! Την καληνύχτα μου! :))

Μάρκο, κάθε μας κίνηση είναι πολιτική. Όλες διακατέχονται, από άποψη, από την στάση μας απέναντι στη ζωή. Αν όμως έτσι νιώθεις το στρατευμένο, έχεις δίκιο! Ένα καλό βράδυ να έχεις!

M-meggie είπε...

Καλή νύχτα

kirki είπε...

Λόγος αγλαός!!!!

ΚαληΜέρα Νικόλα!

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Νοτα καλημέρα:))

Μάγισσα Κίρκη, πάντα με καλό λόγο! :)) Την καλημέρα μου!

Ανώνυμος είπε...

"6 Φεβρουαρίου 2008 8:50"
Διαβασα τη σκέψη σου, την καρδιά σου, τη ζωή σου, τα θέλω σου, τις ελπίδες σου, τη αυτογνωσία σου, τις γνώσεις σου...τις αναζητήσεις σου...μέσα σε ένα σχολιο σχολίου είδα το ασπρο μου φτερο...
Μάνια

Ανώνυμος είπε...

ακόμα κι αν δεν είμαι αλλού είμαι πάντα εδώ, στις δικές σου σελίδες.
Στο έχω ξαναπεί. Είμαι θαυμάστρια της έκφρασής σου! Μου αρέσει κι ο τρόπος που εκφράζεται η Μαρία σου.
Μου αρέσετε οικογενεικώς! Διαβάζω καθημερινά τους προβληματισμούς σου, και τις ευαισθησίες σας και νιώθω να εκφράζεις και μένα κάποιες φορές!! Δεν σχολιάζω πάντα αλλά είμαι εδώ πάντα με αγάπη & θαυμασμό
Αngie Fou

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Σσσσ! Ξέρεις πολλά! :)) Καλησπέρα Μάνια!

Αngie Fou σε ευχαριστώ που είσαι εδώ! :))

Νατασα είπε...

Είναι ωραία όταν πατάς στην γη και
να την νιώθεις κάτω από τα πόδια σου να στα φιλάει
Είναι ωραία όταν πετάς κι ο αέρας
σου φυσάει τα μαλλιά
Είναι ωραία όταν γυρίζω στο σπίτι
να κάθομαι και να διαβάζω
όμορφα μυαλά
_
Καλό σαβ./κυρ. , αν δεν σε δω
:))

Ανώνυμος είπε...

Γέμισαν όμορφα λόγια τα βυτία
με την ζωή σου σου ζητάν να τα φυλάς.
Χρειάζεται η πολιτεία ευδαιμονία
και ήρωας θα γίνεις αν προσκυνάς

Αλίμονο σ' αυτούς που μέσα στο προσκύνημα ζητούν ευδαιμονία

Εσύ θα μείνεις για πάντα ελεύθερος γιατί ελεύθερος είναι
αυτός που με την καρδιά λογάται

http://Isminy.pblogs.gr

Μαρία Έλενα είπε...

Τέλειο είναι τόσο υπέροχο.
Φιλάκια ...

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Νατάσα είσαι τόσο καλή! Σε ευχαριστώ! Καλό Σ/Κ

Ισμήνη σε ευχαριστώ για το πέρασμά σου! Θα συμφωνήσω με το ρητό σου. :))
Καλό Σ/κ να έχεις!

Μαρία Έλενα χαίρομαι που σου άρεσε! :)) Καλό Σ/Κ να έχεις!

Ανώνυμος είπε...

Γιατί όχι και την καληνύχτα μου ?
και:

Καλώς όρισες Νίκο...
΄Ενα δάκρυ μπορεί να κρύβει πόνο, θλίψη, μισεμό, ματαίωση, φόβο, αγωνία ακόμη και θάνατο...αλλά και χαρά και συγκίνηση,και ΄μέλι από της ψυχής το λιώσιμο, αλλά κι αλμύρα κρυσταλόκοκη που στίγμα αφήνει στης
καρδιάς το ξώφυλο....
Την καλησπέρα μου

http://Isminy.pblogs.gr

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

:)) Την καληνύχτα μου Ισμήνη!